Mijn Blog

15-09-2013 09:46

Goeiemorgen lieve mensen, 

Afgelopen week was een week van ups en downs.Mijn lymfeklieren zijn na de 1e chemo alleen nog maar groter geworden, en die onder mn oksels doen me zelfs pijn. Dit kon volgens de arts niet echt kwaad en er kan nu nog niets gezegd worden over de invloed van de behandeling op mn lymfeklieren, daar is het nog te vroeg voor. Ook zie ik dat ik meer haren begin te verliezen (gelukkig nog geen plukken) en ik heb een paar dagen flink last gehad van andere bijwerkingen. Afgelopen donderdag maar weer even met het ziekenhuis gebeld. Het was namelijk alweer een dikke week geleden dat ik naar de toilet kon en mn buik deed nu wel heel erg veel pijn. Heb mn medicijnen gebruikt, maar er gebeurde nog altijd NIKS. Dus toen kreeg ik Moviprep. Een paardenmiddel, dat gebruikt wordt om mensen die een darm operatie krijgen helemaal schoon te krijgen. Dit hielp voor een paar uurtjes. Maar de vrijdag liep ik nog altijd met een pijnlijke dikke opgeblazen  en kon weer niet eten. Ik hoorde mn darmen werken maar er gebeurde niks, geen windjes... helemaal niks! Dus zaterdag weer met het ziekenhuis gebeld. Ik mocht de 2e dosis nemen. Bleh, weer 1 liter van dat vieze spul naar binnen werken binnen een uur. Helaas nu ook met het gevolg dat ik ook een halve middag heb liggen overgeven. Afgelopen nacht wel weer eens kunnen slapen, en op mn buik kunnen liggen. Nu op deze zonnige ochtend nog wel een opgeblazen gevoel en wat maagpijn maar op zich voel ik me helemaal niet zo slecht. Ik heb ook weer normaal kunnen eten, geen vol gevoel, en eindelijk verlost van de kramp in mn tong. Dus het lijkt allemaal weer de goede kant op te gaan. Zoals ze zeggen, komende week zal ik me weer enigzins goed gaan voelen, en de week erna is het dan weer tijd voor mn 2e chemokuur. En dan begint het hele verhaal weer opnieuw. En helaas schijn je na iedere chemo, zwakker en zwakker te worden... Dus er staat me nog wat te wachten. Maar goed, ik ben een sterke vrouw, 1 gehad, nog  maar 7 te gaan.