Mijn Blog

05-09-2013 00:00

Zo, ik ben net terug van een gesprek met mn Arbo arts. In de wachtkamer sprak een iemand me aan en uiteindelijk werd dan ook de vraag gesteld "waarvoor ben jij eigenlijk hier". Dus toen ik zei wat ik had zag je de mensen best schrikken. Kanker, iedereen denkt dan het ergste. En iedere keer wordt je dan ook weer geconfronteerd dat je inderdaad iets ergers hebt dan alleen maar een griepje. Ja, eigenlijk heeft het ook best een impact op je leven. Maar gisteren las ik iets "Je hebt een ziekte, je bent geen ziekte". Dat vond ik wel erg mooi verwoord. En inderdaad zo is het ook. Je teveel laten meeslepen door enge gedachten levert je helemaal niks op. En als ik naar mezelf kijk, gaat het allemaal best redelijk.  Gister avond ook nog even een rondje gaan wandelen samen met Marco en nog veel besproken. Ik heb hem namelijk gevraagd of hij, op het moment dat mn haar echt begint uit te vallen, mijn haren er af wilt scheren. Dat vond hij eerst heel confronterend maar hij heeft er toch over nagedacht en besloten om ook dat moment samen te ondergaan. Heb wel even een traantje moeten wegpinken. Maar het is nog niet gezegd dat ik ook echt mn haren ga verliezen. Dus vanmorgen heb ik alle energie verzameld en heb mn veel te grijze uitgroei bij geverfd. Met als resultaat dat ik er nu weer netjes bij loop.  We hebben nog geen reactie gehad op mijn oproep op Facebook of iemand ons weekendje weg wou over nemen. Maar als ik me zo redelijk voel dan denk ik toch dat we er lekker even op uit gaan. Misschien dan niet wadlopen, maar gewoon aan het strand uitwaaien. En Marco lekker powerkiten. Zal ons goed doen. Volgende week ga ik ook proberen om een paar uurtjes te werken. Ik mis mn collega's en mn werk. En ik denk dat een beetje afleiding me goed zal doen.  Vandaag heb ik ook mn nieuwe ketting binnen gekregen. Ik zag hem laatst in een advertentie op Facebook voorbij komen. Een dame uit Kerkrade die via FB bijzondere kettingen te koop aanbiedt Kijk maar eens bij https://www.facebook.com/Uniques.love.it.wear.it?fref=ts .De tekst "never, ever ever give up"en in het zilvere lipje "believe"sprak mij meteen aan dus moest hem gewoon hebben. Nou, ik ga me weer eens voorbereiden om eten te maken. Gelukkig smaakt alles nog hetzelfde en krijgt ik nog redelijk wat op. Ik maak gewoon dingen die ik extra lekker vind. Dus vandaag op het menu, gebakken aardappeltjes met kipschnitzel en koude boontjes salade. Nou, zoals jullie kunnen lezen gaat het naar omstandigheden best goed. Ik laat alles maar eens lekker op zn beloop en doe wat goed voelt. Fijne dag nog lieve mensen x