Mijn Blog

02-09-2013 18:36

Vanmiddag bij de oncoloog geweest. Ik had behoorlijk wat vragen en die heeft hij goed kunnen beantwoorden. De uitslag van mijn beenmergpunctie bracht naar voren dat er ook afwijkende cellen in mn beenmerg zitten, maar dat hiervoor de behandeling niet hoeft te worden aangepast. 8 kuren verdeeld over 24 weken. R.CVP (Rituximab + Cylofosfamide + Vincristine + Prednisolon) 

Rituximab is een soort eiwit dat zich hecht aan de kankercellen waardoor het eigen immuun systeem de kankercel herkend en deze vernietigd. Omdat hier nogal wat bijwerkingen bij kunnen ontstaan zullen ze dit middel gedoseerd over 5 uur toedienen. Vervolgens krijg ik de chemo (Cylofosfamide en Vincristine) dit zal niet langer als een uur duren dus al met al zal ik morgen bijna een hele dag kwijt zijn met de kuur. De prednisonol moet ik 5 dagen nemen beginnende met morgen vroeg voor de chemo.

Over 3 weken staat de volgende kuur gepland. Een dag van te voren moet ik bloedprikken om te zien of mijn lichaam sterk genoeg is om de volgende kuur aan te kunnen. 

Pffff ik zie er echt erg tegen op allemaal. Gewoon omdat ik niet weet hoe ik ga reageren. Word ik ziek? Word ik nog meer moe? Ga ik afvallen? (daar heb ik dan niet zo'n probleem mee, want ik heb nog genoeg spek hahaha). Gaat mijn haar uitvallen? Allemaal dingen die me bezig houden, maar waar ik de antwoorden niet van weet. Dit is echt iets dat ik moet doorleven en het maar op me af moet laten komen. Heel erg frustrerend allemaal. 

De hele week ben ik ook bezig geweest naar het zoeken van andere therapiëen, alles gelezen over hennepolie, en natriumbicarbonaat. Maar zou dit werken? Wil ik het risico lopen dat ik een alternatieve weg kies en er dan niet beter van wordt. Maar ja, dat risico schijn je dus ook te lopen als je chemo krijgt. Bah, dat gevoel dat je je eigen lichaam eerst moet vergiftigen, dat strookt gewoon niet! Maar goed, naar veel gelezen te hebben, heb ik dus toch besloten om het pad van de reguliere geneeskunde te bewandelen. Mijn gevoel zegt "wat ik ook kies, ik ga hier beter uitkomen, ik ga dit doorleven, alles komt goed"... Dus deze dame is klaar voor het gevecht!