Mijn Blog

15-12-2013 14:52

Ik voelde me eindelijk eens meer dan 1 week lekker dus zijn we er afgelopen even op uit geweest. Een overnachting in Bergen aan zee. Vrijdag ochtend hier vertrokken en om 14:30 kwamen we aan. In verband met de drukte was er alleen nog maar een "royal" kamer beschikbaar, dus we hadden ons verheugd op een mooie luxe kamer. Maar het was allemaal nogal oudbollig. Ik had me verheugd op eens lekker in een bad te kunnen liggen... maar ja, geen bad. En ze hadden de verwarming niet aangezet dus de kamer was ijskoud, en nog maar te zwijgen over de mottenballen geur die nogal indringend aanwezig was. Dus we hadden de verwarming opengedraaid en zijn toen snel naar beneden gegaan om wat te drinken. Marc weer aan zn speciale biertjes en ik aan de spanish coffee. Lekker! Het uitzicht op de zee was mooi, dus uiteindelijk zijn we rond een uur of 16:00 nog even naar zee gelopen.

Om 16:45 waren we weer terug en hebben we weer wat lekkers gedronken. Om 18:00 hadden we gereserveerd om te gaan eten. Als voorgerecht hadden we een bord voor 2 personen met hierop 2 kleine kopjes met knoflooksoep, carpaccio en bief, zalm, 2 grote garnalen en een cocktail van kleine garnaaltjes. Als hoofdgerecht hadden we hertenbiefstuk. Het was echt heeeeeerlijk! Een nagerecht paste er helaas niet meer in maar we hebben wel nog lekker wat gedronken.

Uiteindelijk toch maar naar boven gegaan. Toen we de deur opende verwachte we een heerlijke warme kamer.... maar helaas.... Ik bleek de verwarming juist uitgedraaid te hebben.... Dus maar 1 van de 2 had gewerkt... Gelukkig werd de 2e wel snel warm en werd het al snel lekker behaagelijk op de kamer. Na wat tv gekeken te hebben was ik echt enorm moe dus ben ik gaan slapen... tenminste dat probeerde ik. Marc was al na 5 minuten lekker in dromenland.... maar ik kon niet slapen.... ik hoorde een enorm irritant geluid dat leek op gesnurk... Maar naar goed luisteren kwam het uit onze kamer. Brrrrrr een hotel van 1897... rare geluiden op de kamer.... Toen opeens was de hele kamer verlicht... Stomme verlichting buiten... volgens mij 1 met bewegingssensor... Pffff.... en het geluid bleef ook maar doorgaan.. Dus uiteindelijk ben ik op zoek gegaan waar het vandaan kwam en bleek het de minibar te zijn (waar overigens helemaal niks in stond). Helaas was de stekker niet te vinden dus moest ik hem maar laten brommen.... Gelukkig had ik een slaap tablet bij me en ben ik uiteindelijk rond een uur of 3 in slaap gevallen, om vervolgens om 4 uur wakker te worden en te ontdekken dat Marc wakker was. Hij zei dat hij niet kon slapen vanwege het gesnurk van iemand naast onze kamer. Hahahaha grappig dat hij dat ook zo ervaren had... Maar ja, minder voor onze nachtrust. Uiteindelijk wel nog wat geslapen en om 8 uur ging de wekker weer. We hebben ons lekker op ons gemakje verzorgd en zijn toen gaan ontbijten en hebben ons uitgechecked (moest zowiezo voor 11 uur).

Vervolgens zijn we nog wat gaan wandelen. Ik voelde me, ondanks dat ik niet goed geslapen had, best goed. We hebben aardig wat gelopen door de duinen en over het strand en hebben daar uiteindelijk nog lekker een warme chocomelk met slagroom gedronken. Daarna weer terug de berg omhoog richting het hotel waar onze auto nog geparkeerd stond (was maar 10 minuutjes lopen gelukkig). 

In de auto op weg naar huis heb ik nog wat proberen te slapen maar verder als doezelen ben ik niet gekomen. Dus toen we uiteindelijk rond 15:00 thuis waren heb ik me lekker rustig gehouden en lekker op de bank gelegen. Want 's-avonds zouden we het feest van Marielle en haar man hebben. Die vierden dat ze beide 50 waren geworden. Ik verheugde me er erg op. Maar na een uurtje zei mijn lichaam NEE..... ik was zooooo ontzettend moe...... ik probeerde wat te slapen, maar dat lukte niet. Mijn lichaam werkte niet mee.... Ik baalde erg want al zou ik het maar een uurtje vol kunnen houden, dan was ik er in ieder geval geweest. Dan had ik even gezellig met iedereen kunnen samen zijn. Maar uiteindelijk heb ik toch maar besloten om te luisteren naar mn lichaam en heb ons afgemeld... Grrrrrr.... dat "luisteren naar mn lichaam" blijft voor mij het moeilijkste. Want in mn hoofdje wil ik nog zoveel.... Maar goed, in Bergen hebben Marc en ik het enorm naar onze zin gehad en heb ik heel erg veel gedaan.... Dus de volgende keer moet ik er maar rekening mee houden dat ik, ondanks dat ik me "goed" voel, dit nog niet voldoende is om die lat meteen weer een heel stuk hoger te leggen.... iedere dag een heel klein beetje verder is ook goed.

Vandaag was ook een hele "vermoeiende" ochtend/middag.... gisteren 2 slaaptabletten genomen en ik werd maar niet moe (terwijl mijn lichaam heeeeeeel erg moe was)... dus uiteindelijk nog maar een slaap tablet van Marc genomen waarop ik tot vanmorgen 10 uur geslapen heb.... Maar tot een uur geleden heb ik me nog ontzettend moe gevoeld.... Bah, ik moet maar stoppen met die troep want het lijkt erop dat mn lichaam afhankelijk begint te worden... Ik heb er steeds meer van nodig, en dan loop ik dus vandaag rond als een zombie....Morgen maar eens met de dokter overleggen.

Gelukkig voel ik me nu alweer een stuk beter. Dadelijk maar eens douchen en verzorgen. We gaan even naar het verjaardagsfeestje van Indy.