Mijn Blog

26-11-2013 15:28

Zo, mn 5e chemo zit erop. En gelukkig voel ik me dit keer niet zo zie als de afgelopen keren. Gisteren bij mijn bloedwaardes bleek dat mijn leverwaarde niet goed was. In mijn lever bleek de Vincristine (1 van de 2 chemosoorten die ik krijg) zich te stapelen. Dus de vincristine vandaag gehalveerd. Dus ik denk dat ik me daarom een heel stuk beter voel. Tuurlijk ben nog wel moe en zo maar niet meer echt zo lamlendig. 

Gisteren trouwens nog heeeeeeel goed nieuws gekregen! De uitslag van mijn CT scan gaf aan dat mijn kanker met 60% is afgenomen. Tatadataaaaaa! Yes, dat is pas goed nieuws. Ik had van de plaatsvervangende oncoloog een uitdraai gekregen die ik nu op de ijskast heb geplakt. Handig als ik me eens wat minder voel, dan loop ik naar de ijskast om me te herinneren waar ik het voor doe ;-) Wel schrok ik een beetje van wat er allemaal op stond. Ik was er namelijk van uit gegaan dat ik het alleen maar had in mijn hals/nek, oksels, en liezen. Maar op het verslag van de radioloog stond ook dat ik het ook op meerder plaatsen had, in de ruimte tussen de longen /in het weefels waarmee de longen aan het lichaam zitten en in mn buik richting rug/ buiten het buikvlies. Dus vandaag tijdens de chemo heb ik een uitdraai gevraagd van het 1e rapport van de radioloog zodat ik precies kon zien waar het nou echt allemaal had gezeten. Ik heb even moeten puzzelen met al die dokters termen maar via de online encyclopedie is het dan toch gelukt. Nou, hou je vast;

  • in alle halsklier regios
  • in beide oksels
  • enkele langs mijn slokdarm
  • enkele in de ruimte tussen mijn longen voor het weefsel wat mijn longen aan het lichaam verbind
  • diverse in mijn liezen en dieper in het lies gebied (aan beide kanten)
  • enkele voor de wervels onder aan in mijn rug, voor de aorta
  • en in mijn beenmerg (maar dat is vastgesteld via de 1e beenmergpunctie)
Dus best massaal. En dan te bedenken dat de oncoloog eventueel wait and see heeft voorgesteld. Ik had het er vandaag met Harry over... hij zegt ook, lymfomen worden hoe dan ook groter. Tja, en dan heb ik liever een resultaat van 60% op 2 cm dan een resultaat om 10 cm. Toch? Dus ben ik al met al blij dat ik het toch gedaan heb. Nu maar hopen dat de bijwerkingen dit keer een stuk minder blijven ;-)
 
Ik ga eens proberen om te koken. Vandaag lekker kip, met verse groente en rijst in de wok. Dus lekker snel en makkelijk. 
 
Fijne avond allemaal! x