Mijn Blog

20-11-2013 10:39

Gisteren de CT scan gehad. Mijn god wat een ellende weer op een goede ader te vinden om te prikken. En dat terwijl ik jaren bloeddonor ben geweest... Nu zijn de meeste aders stuk... Troep allemaal die chemo... Maar goed, nadat na een mislukte poging (en een geknapte ader) eindelijk een goede ader gevonden was kreeg ik een allergische reactie van het contrastvloeistof. Gelukkig was het snel onder controlle door de dosis prednison en een anti allergie middel. Maar het was toch wel weer even akelig als je je tong voelt opzwellen en langzaam je luchtpijp weer smaller voelt worden. Bij de volgende CT scan moet ik een dag van te voren worden opgenomen zodat ze me dan al met de juiste medicatie kunnen voorbereiden. 

Ook heb ik gisteren bezoek gehad van Edith. Zij werkt ook part time voor Care for Cancer (zie mijn nieuwe pagina met links, voor een link naar hun site). Het was een openhartig gesprek, van ruim 2 uur, waarin ik mijn boosheid, verdriet en frustratie goed heb kunnen verwoorden. Het feit dat ik even tegen iemand anders kan aanpraten, en daarmee mn vrienden en familie ontlast, en dat zij ervaringsdeskundige is, maakt het voor mij heel prettig. Daarnaast is het handig dat ze mijn casemanager is want zij kan meteen de hulplijnen uitzetten die nodig zijn. Zoals nu met de diëtiste. Doordat ik zoveel ben bijgekomen zit ik totaal niet meer lekker in mijn vel. Als ik in de spiegel kijk herken ik mezelf soms gewoon niet meer. Vooral zonder make up, zonder pruik..... Nee, tegenwoordig probeer ik de spiegel liever te vermijden. En dat is natuurlijk ook niet goed. Iedereen zegt wel dat ik er goed uit zie, en ook Marco geeft me telkens complimenten want hij vind die extra kilo's best wel lekker hahahaha. Maar ja... ik zelf niet. Dus daarom maar eens even met de diëtiste praten. Misschien ligt het aan mn eetgedrag, misschien aan de prednison of misschien wel aan beide. 

Ik heb net ook even mijn website aangepast met een extra pagina met interessante links. Dus kijk er eens op, wie weet staat er ook iets interresants voor jou bij. 

Oh ja, en bij deze de lang verwachte foto van mijn metamorfose......

Fijne dag lieve mensen xxx