Mijn Blog

30-09-2013 08:11

Boh de 2e chemo hakte er toch wel even heftig in moet ik zeggen.  Heb me de afgelopen dagen erg futloos gevoelt. Alles was me teveel. En dan ben je moe, en kun je 's-nachts niet slapen! Gek werd ik er van. Ik ga toch vragen aan mn oncoloog of ik minder prednison mag nemen. Prednison is er zodat ik een energie boost krijg en daardoor de eerste klap van de chemo kan opvangen. Maar doordat ik net slaap ben ik helemaal ontregeld. Ik heb slaap nodig om beter te worden dan kan k het allemaal veel beter dragen. Gelukkig heb ik niet veel last gehad van andere bijwerkeringen. Mn ontlasting is oke. Ik heb nu de eerste 3 dagen smorgens en savonds 1 dulcolacs genomen en dat werkt perfect. Beter als zoveel van dat vieze spul drinken. ;-)

Afgelopen woensdag ben ik naar Marja Andelbeek geweest. Een dame die zich bezighoud met alternatieve geneeswijzes o.a. electro accupunctuur en orthomoluculaire geneeswijze. Ik vond het heel erg interessant. Er werd eerst een bodyscan gemaakt zodat je op de computer precies kon zien waar mijn probleem gebieden waren.  Ze vertelde me ook dat chemo op zich niet zo verkeerd is. Het is namelijk de beste erkende remedie die er is. Chemo maakt je namelijk niet ziek, maar de overdosering doet dit. De chemo wordt aangepast op je gewicht, maar zou eigenlijk aangepast moeten worden op de hoeveelheid kanker. Doordat de chemo zich richt op de kanker, en de kanker iedere keer kleiner wordt ontstaat er iedere keer een hogere overdosering waardoor de gezonde cellen het ook te verduren krijgen en daardoor voel je je dus ziek. Daarom moest ik ervoor zorgen dat die overdosering z.s.m. uit mijn lichaam zouden verdwijnen. Dit moest met astragalus. Dit is een kruid wat ook in de chinese geneeskunde heel veel wordt toegepast. Daarnaast was er iets mis met de aanmaak van een bepaald eiwit. Het was belangrijk dit ook aan te pakken want anders zal de immuuntherapie van het ziekenhuis (die ik voor de chemo krijg) niet goed zn best kunnen doen. Al met al vond ik haar verhaal en de uitkomst ervan heel logisch klinken, ze heeft me behandeld en vervolgens een lijstje meegegeven van voedingssuplimenten (vitamine C, vitamine D, zink, beta caroteen en astragalus) Deze heb ik meteen aangeschaft en ben er afgelopen zaterdag mee begonnen. Gelukkig afgelopen nacht weer eens redelijk geslapen (oke, af en toe wakker geweest, maar wel weer in slaap gevallen). Ik heb het gevoel dat het weer de goede kant uit gaat! :-)